Sprogpolitik af Tina Reichstein

Bogen giver dig svar på, hvordan skal du bære sig ad med at indføre en sprogpolitik i din organisation. Den tager hele turen rundt fra de første forberedelser, over uddannelse af sprogambassadører og senere af skrivende medarbejdere, til det arbejde der skal gøres, for at sprogpolitikken kan få et langt og godt liv.

Mange tror – fejlagtigt – at en sprogpolitik blot er en lille pjece med 10 gode råd til, hvordan man nu ønsker, at organisationen skal skrive. Bogen her gør op med den myte og fortæller kort og præcist, hvad en sprogpolitik egentlig er, nemlig en måde at sikre at der er en rød tråd mellem organisationens værdier og dens skriftlige kommunikation. Derfor er bogen også rig på argumenter for, hvorfor det er en god idé at opfatte sprogpolitikken som en af organisationens forretningsgange.

Bogen bygger på Tinas mangeårige erfaring med sprogpolitik, og du får derfor også gode råd til, hvordan du undgår mange af de fejltagelser, som andre organisationer har begået i arbejdet med sprogpolitik.

Sprogpolitik henvender sig til kommunikationsmedarbejdere, HR-medarbejdere, marketingsmedarbejdere og alle andre, som gerne vil have hjælp til arbejdet med at indføre en sprogpolitik i både små og store organisationer. Bogen henvender sig også til studerende på kommunikationsuddannelserne rundt omkring i landet.