Sprogpolitik

I en moderne organisation er det vigtigt, at der er en rød tråd i den skriftlige kommunikation. Det kan du gøre ved at sætte rammer op for, hvordan medarbejderne skal skrive, og hvordan de ikke skal skrive.

Med en sprogpolitik sikrer du, at alle i organisationen ved, hvordan der skal skrives. Det kan forbedre gennemslagskraften og genkendeligheden hos kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter.

En god sprogpolitik gør, at I sender de samme signaler over hele linjen, som samtidig stemmer overens med jeres værdier.

Derudover vil kurset også dække begrebet sproglig branding. Du kan kun nyde godt af dit brand, hvis der også er styr på den skriftlige kommunikation. Det er ikke nok at skrive, hvordan du gerne vil opleves. Du skal med de rigtige ord give kunden oplevelsen; dét er sproglig branding.

Tid: 1 dag.
Pris for op til 12 deltagere: 15.000 kr. + moms.

 

Book dette kursus


Andre kurser

Kom i kommaform
På dette kursus bliver du fortrolig med de danske kommaregler.

Læs mere og book her.

Korrekt dansk
Sådan undgår du typiske stavefejl og grammatiske fejl i organisationens kommunikation.

Læs mere og book her.

Bliv klogere på sociale medier
Lær de gyldne regler for professionel sprogbrug på de sociale medier.

Læs mere og book her.

Gode og professionelle e-mails
Sådan kommunikerer du effektivt og professionelt med e-mails.

Læs mere og book her.

Skriv professionelle nyhedsbreve
Sådan får du organisationens budskab klart med professionelle nyhedsbrev.

Læs mere og book her.

Forståelig og professionel kommunikation
Sådan skriver du tekster, der bliver læst – og forstået.

Læs mere og book her.

Kreative og effektive skriveprocesser
Bliv fortrolig med skriveprocessens faser – og få dit budskab ud over rampen.

Læs mere og book her.