Bliv klog på sociale medier

Det er utrolig vigtigt at have fokus på sociale medier i dag. Kundehenvendelser, generelle spørgsmål og klager bliver sendt gennem Facebook, Twitter osv. Det er derfor vigtigt at vide, hvordan du skal takle denne form for kommunikation, hvor alle kan kigge med....

Kom i kommaform

Vi gennemgår reglerne for det grammatiske komma og kommer ind på de nye, valgfri regler. Du får selvfølgelig også den nødvendige grammatik genopfrisket. Forkerte eller manglende kommaer sender et useriøst signal eller fjerner fokus fra selve budskabet. Korrekte...

Forståelig og professionel kommunikation

På kurset gennemgår vi reglerne for godt sprog i blandt andet e-mails, hjemmesidetekster og rapporter, der reelt er meget forskellige medier. Vi arbejder med målgrupper og høflighedsmarkører i sproget samt diskuterer, hvad godt fagsprog er. Ved kursets afslutning har...

Sprogpolitik

I en moderne organisation er det vigtigt, at der er en rød tråd i den skriftlige kommunikation. Det kan du gøre ved at sætte rammer op for, hvordan medarbejderne skal skrive, og hvordan de ikke skal skrive. Med en sprogpolitik sikrer du, at alle i organisationen ved,...